okładziny cierne, klocki hamulcowe. materiały cierne, okładziny sprzęgłowe, okładziny hamulcowe, regeneracja :: Makland, Certyfikat PNE-EN ISO 9001:2009

Wyroby : Regeneracja tarcz sprzęgłowych: materiał KEVLAROWY

1. Regeneracja tarcz sprzęgłowych: materiał KEVLAROWY
     
 
 
 
 
 
 
 
   Jeśli masz problemy z ślizgającym się sprzęgłem, jeździsz w trudnych warunkach terenowych lub lubisz dynamicznie ruszać z pod świateł to mamy dla Ciebie idealne rozwiązanie- tarcze sprzęgłowe KEVLAROWE. 

Co to jest KEVLAR®?

KEVLAR® jest jednym z najważniejszych włókien sztucznych, jakie kiedykolwiek stworzono. Wspólną cechą rodziny produktów KEVLAR® jest duża wytrzymałość na rozciąganie przy małym ciężarze właściwym włókna. Przy tej samej masie, KEVLAR® jest pięciokrotnie wytrzymalszy od stali. Odznacza się również doskonałą wytrzymałością termiczną i stabilnością wymiarową oraz niewielkim wydłużeniem przy zerwaniu. Nie ulega korozji i jest odporny na działanie większości chemikaliów. Włókno KEVLAR® jest także niepalne, nieprzewodzące oraz odporne na zużycie. Dzięki tej unikatowej kombinacji właściwości, KEVLAR® znalazł wiele zastosowań od chwili wprowadzenia go na rynek we wczesnych latach 70. XX wieku. 

Co to jest okładzina cierna kevlarowa?

Jest to kompozyt  ~95% włókien aramidowych (KEVLAR®), spoiwa polimerowego oraz wypełniaczy na podkładzie z cienkiej blachy stalowej grubości 0,2-0,5mm lub podkładzie laminatu wzmocnionego nitrylem.  Zastosowanie innowacyjnej technologii wiązania włókien kevlaru żywicą poliamidową mającą wyższą wytrzymałość  cieplną od  żywic fenolowych stosowanych w tradycyjnych okładzinach ciernych  pozwoliło uzyskać materiał sprzęgłowy o niespotykanych do tej pory właściwościach mechanicznych.

Jakie są zalety okładzin kevlarowych?

  • Żywotność okładziny jest 2-5 razy dłuższa od tradycyjnych okładzin organicznych.
  • Zwiększona zdolność do przenoszenia większego momentu obrotowego o 40-60% bez konieczności wzmacniania docisku.
  • Nie wycierą części metalowej lub żeliwnej- koła zamachowego, docisku sprzęgła.
  • Zapewniają wysoki i stabilny współczynnik tarcia w szerokim zakresie temperatury, nacisku i prędkości.
  • Bardzo wysoka odporność na zeszklenie materiału.
  • W sprzęgłach materiał kevlarowy łączy cechy materiału organicznego i spieków ceramicznych. Łagodnie załącza sprzęgło, wytrzymuje wysokie temperatury oraz nie wyciera docisku i koła zamachowego.
  • Podany działaniu wysokiej temperatury bardzo szybko powraca do swoich pierwotnych właściwości ciernych.
  • Nasze tarcze kevlarowe nie zawierają składników brudzących typu grafit oraz surowców wycierających docisk typu wełna stalowa, drut miedziany. 

Do jakich pojazdów przeznaczone są okładziny sprzęgłowe kevlarowe?

Okładzin kevlarowe przeznaczone są do sprzęgieł w:

  • Samochodach osobowych  po tuningu silnika gdzie jest problem z ślizgającym się sprzęgłem
  • Samochodach z mocnymi silnikami diesla lub wysilonymi jednostkami benzynowymi mającymi wysoką moc i moment obrotowy
  • Samochodach terenowych
  • Ciągnikach rolniczych, budowlanych i pojazdach pracujących w trudnych warunkach np. wózki widłowe, wciągarki, kruszarki itp.

 

Czy sprzęgło z okładzinami kevlarowymi wymaga wzmocnienia docisku?

Przy zastosowaniu okładzin z kevlaru nie ma potrzeby wzmacniania docisku jak przy spiekach ponieważ pracują w takim samym zakresie nacisków jak okładziny organiczne wyplatane .

 

Jaka jest różnica pomiędzy okładzinami kevlarowymi, organicznymi i spiekanymi?

Okładziny kevlarowe łączą cechy materiałów ciernych organicznych wyplatanych (łagodne załączanie sprzęgła, minimalne zużycie docisku i koła zamachowego, małe naciski do przeniesienia momentu obrotowego) i spieków ceramicznych (odporność na wyższe temperatury, dłuższa żywotność).

 

Czym różni się materiał sprzęgłowy firmy LUK w gatunku B- 8090S od materiału kevlarowego firmy MAKLAND?

Okładziny sprzęgłowe LUK w gatunku 8090S są tradycyjnym materiałem organicznym  wyplatanym z zastosowaniem dodatku przędzy bazaltowej( kamiennej) a nie KEVLAR®-em. Jest to typ okładziny o nieco wyższych właściwościach mechanicznych od standardowych okładzin sprzęgłowych gat. B-4088, B-8060, B-8805, gdzie najczęściej stosuje się przędzę szklano-akrylo-nitrylową. Charakterystyczny kolor przędzy bazaltowej - brązowy.

 Materiał kevlarowy JK102 firmy MAKLAND jest kompozytem  ~95% włókien aramidowych (KEVLAR®), spoiwa polimerowego oraz wypełniaczy na podkładzie z cienkiej blachy stalowej grubości 0,2-0,5mm lub podkładzie laminatu wzmocnionego nitrylem.  Charakterystyczny kolor włókna aramidowego- jasny żółty.

 

Jak zregenerować tarcze sprzęgłową  na KEVLAR®  w firmie Makland?

Zdemontowaną tarczę sprzęgłową należy przesłać do siedziby firmy MAKLAND (dane do wysyłki w kontakcie). Do paczki należy załączyć:

  • Dane pojazdu: marka, model, typ silnika, rocznik
  • Dane do wysyłki zwrotnej oraz koniecznie nr kontaktowy telefonu.

Po otrzymaniu paczki zawsze kontaktujemy się w celu ustalenia wszystkich szczegółów oraz poinformowaniu o terminie wykonania usługi regeneracji.

 

Jaki jest koszt wykonaniu usługi regeneracji tarczy sprzęgłowej oraz koszt wysyłki?

Cennik regeneracji tarcz sprzęgłowych kevlarowych:

Koszt wysyłki: 20zł( do 30kg) firmą kurierską DHL.

 

Jaki jest termin wykonania usługi?

Wysyłkowo: 1-2 dni robocze od otrzymania przesyłki.

Na miejscu: ~2h w przypadku typowych rozmiarów tzn. średnica zew. Fi 228 i fi240mm.

Nietypowe rozmiary: 1-2 dni robocze.

 
   
                                                                            Cennik
                      Regeneracja tarcz sprzęgłowych- materiał cierny kevlarowy JK102
 
Średnica zew. tarczy [mm]
 
Okładziny-pełny pierścień
 
 
Cena brutto
   
Ø190 - Ø250
 
250 zł
   
 
 
Zdjęcia regenerowanych tarczy dostępne w galerii Makland.
http://www.makland.com.pl/pl,galeria,okladziny_cierne_kevlarowe,25.html

Regeneracja tarcz sprzęgłowych

Klocki hamulcowe

Okładziny przemysłowe